Avontuurlijke digitale wervingscampagne

Uitdaging

Toen Clockworks moederbedrijf Ordina op zoek ging naar 50 nieuwe collega’s, besloot het volop de kaart van de originaliteit te trekken. Dus vertrouwde de IT-dienstverlener de wervingscampagne toe aan het creatieve geweld van Clockwork. De opdracht: mensen overtuigen om te kiezen voor een Ordina-avontuur. Experts in Microsoft, Java, SAP; ervaren ontwikkelaars, testers, analisten, projectleiders en business consultants; en specialisten in nichedomeinen als validatie, supply chain optimization of business intelligence.

Oplossing

Clockwork kwam met een creatief concept op de proppen en doopte de campagne ‘Looking for adventure?’. Het opzet vertrekt vanuit Ordina-medewerkers zelf: zij overtuigen kandidaten om voor een nieuw professioneel avontuur te kiezen. Vanuit hun persoonlijke ervaring vertellen ze over klantenuitdagingen, mogelijke oplossingen en het reilen en zeilen bij Ordina. Zo maken ze hun collega’s in spe warm om vol voor een vacature te gaan.

Resultaat

‘Looking for adventure’ betekende een stevige boost voor Ordina’s rekruteringsinspanningen. Het platform kreeg heel wat sollicitanten over de vloer. Ook het aantal spontane sollicitaties kwam in een stroomversnelling. Daarnaast verbeterde de campagne de naamsbekendheid en de werkgeversreputatie van Ordina. Kandidaten maakten kennis met boeiende projecten, uitdagende klanten, een aangename werkomgeving en een gezonde work-life-balance.